Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.11.2013 11:56 - Неделя е, студено е, мрачно е и аз съм ПОЗИТИВНО МИСЛЕЩА!
Автор: ovchicasbenka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 759 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 24.11.2013 12:16


Неделя сутринта, колко мрачно и сиво е само навън. От два дни пред погледа ми премигва, като 24-ти кадър заглавието на следната статия: "  Позитивното мислене невротизира и прави хората зависими"  от Д-р Пламен Димитров, председател на УС на Дружеството на психолозите в България от 2001 г.  и най-много ми се набха в очите следните му интереси: "Интересува се от механизмите, по които хората формират симптомите, каращи ги да страдат. Още през 80-те г. на XX век започва да се занимава със защитните механизми, чрез които успешно се самозаблуждаваме." Прилагам и линк към статията - http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1703032. Харесвам го, уважавам труда му и всичко негово което съм изчела е задържало вниманието ми, не целя да критикувам, а да изложа своята гледна точка. 
Аз съм жена, на 28 години, омъжена с две малки деца и живея в апартамент, който не е на мое име - Слава Богу! Започнах да се променям незабележимо, дори прекалено незабележимо за мен самата. Въпреки позитивното си мислене, което използвам през по-голямата част от ежедневието си все още не съм загубила и критичното си мислене, което според д-р Димитров се случва неизбежно при позитивно мислещите. Напротив. Дори не съм загубила и микрон от социалната си съпричастност, от желанието ми да помагам на хората и да желая доброто на човечеството. Е, наистина позитивното мислене изтощава, понякога направо те сгромолясва, особено когато се сблъскаш със студената и безпричастна система на нашата страна България. Всичко е закони, членове, алинеи и точки. Така е измислено, че ако си необразован и неук, никога да не можеш да се противопоставиш на системата и да излезеш от порочния кръг на зблудените овце. Аз се имах за такава, не защото самооценката ми е ниска, не защото не се уважавам, а защото се чувствам безсилна, когато се изправя очи в очи с българската бюрокращина и ленива система, измислена от някой западен политически призрак, целящ контрол. Замириса ми на конспирация ли? Не, не съм вманиачена в конспиративните теории, но както се казва "Доверявай, но пороверявай!" стана моят вътрешен лозунг, когато се сблъскам с интереста конспиративна теория. Снощи гледах страхотен филм, биографичен, за една жена, професор по философия, брилянтна в изплитането на воал от остриета, тези остриета а думите, а думите са подкрепени от фактите. Тя, е еврейка, една от малкото успяла да избяга от нацистките лагери, първата еврейка обявила публично, че еврейските лидери са виновни за страданието на еврейския народ и че именно те са кораболирали с безчувствени немски лидери, виновници за масовите унищожения на евреите. Тя отразява пред списание Ню Йоркър съдебния процес срещу нациста Адолф Айхман - безсърдечна марионетка. Филма се казва Хана Аренд, ето и линк http://kino.gbg.bg/index.php?p=archive&filmid=33251, а ето и линк към ЗАМУНДА - http://zamunda.net/details.php?id=380941&hit=1. 
Та да си продължа за позитивното мислене, което според д-р Димитров води до невроза, което всъщност е напълно възможно при хора с по-лабилна психика, хора предразположени към стрес и невъзможност да се справя в конфликтни ситуации било то вътрешни или социални или личностни. И все пак, ако спрем да мислим позитивно, критичното ни мислене би се изострило и би минало допустимите граници и тогава като повечето пенсионери и младежи в България, ще станат непоправими песимисти, негативно мислещи и отчаяни хора, които предприемат прекалено крайни мерки за да им бъде обърнато внимание - за такива мерки всички чухме, това са показни самозапалвания, самоубиства и други посегателства към собствената и чужда личност. 
Колкото и да не ми се искаше да засягам политиката, с простички думи ще се аргуменирам - всички лидери на трите коалиращи партии, от правителството на Орешарски са пестеливи откъм обещания за по-добри времена, те всички говорят единствено за "преживяване" на този етап и за излизане от блатото, което по тяхна преценка няма да стане съвсем скоро. Дори не съумяват да лъжат убедително, а когато лъжат винаги лъжата им е свързана с ПАРИ - защото те много добре знаят какво иска гладния, какво иска човека - ПАРИ! Било то увеличение на детските надбавки, било то на заплатата или на пенсията на инвалиди...ПАРИ. И ето тук е тънкия момент - също като циганина, който си повикал да ти помогне с прекопаването на лозето. Цял ден ще бъхти /наистина има и такива!/ и ще си мисли с какво ще го нагостиш на обяд и колко парички ще му платиш за труда. Уловката е че ако го нахраниш на обяд и ако му съобщиш че днес нямаш пари да му платиш, той ще те разбере, ще го приеме спокойно защото вече е сит, вече се чувства добре, не чувства глад. Даже ще те пита за още работа. Ти ще му кажеш да дойде другата седмица да прекопае тиквите и тогава ще го нахраниш, ще му платиш за прекопаните тикви и малко отгоре/за прекопаното лозе/. Така той и да се чувства излъган си казва "Е какво, хапнах си пак, човешко отношения видях и дадоха някой лев! Какво повече мога да искам!" Та какво се опитвам да кажа - политиците много добре знаят, че и малкото мръвка ще ни запуши устата, че очакването за по-голяма награда ще ни държи предани и безропотни и ще чакаме тяхното подаяние. Този подход е подплатен със солидна бюрократска и законова подкрепа. И така пак стигаме до извода, че ако не си начетен и не си знаеш правата, не познаваш конституцията и законите си оставаш заблуден. 
Политицете не мислят позитивно, рекламите не показват позитивизъм, филмите също, съседите и те. А ако приятелите ти и те са такива "реалисти с критично мислене" леле мале, само кисели краставици има около теб. 
С каква цел въобще е публикувано това интервю? Аз мисля, че е поради няколко причини - 1. Или е платена статия с цел и стратегия за масово объркване и на малкото позитивно мислещи хора; 2.Или е платена с цел и масово объркване и на малкото позитивномислещи хора или третото най-важното е: ПЛАТЕНА СТАТИЯ С ЦЕЛ МАСОВО ОБЪРКВАНЕ И НА БЕЗ ТОВА МАЛКОТО ПОЗИТИВНОМИСЛЕЩИ ХОРА! 
Моят призив е : Хора, бъдете позитивни. Ако ние не си вярваме, няма кой друг да ни повярва. Доверявайте се, но проверявайте. Не подтискайте разочарованието и болката, изразете я, споделете я. Аз предлагам своя блог, за тази цел. Дори ще направя секция за "Изливане на негативното" а аз на свой ред ще ви претълкувам позитивно :). До скоро и хубава неделя! 



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ovchicasbenka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 10973
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031